NAPOMENA: Aeroklub Zagreb u ovom trenutku ne školuje pilote za PPL(A) dozvolu.
Aeroklub Zagreb je ovlaštena ustanova za školovanje pilota aviona.
U našem klubu možete obaviti teorijsku i praktičnu obuku te steći dozvolu športskog pilota (PPL/A). Cijena se kreće između 6.000 i 10.000 eura i zavisi od nekoliko čimbenika: avion na kojem se leti (dvosjed ili nešto veći četverosjed, cijena goriva koja varira, instruktora i sl). Treba dodati još i trošak liječničkog pregleda oko 800 kuna, teorijskog i praktičnog dijela ispita ispred nadležnog tijela (HACZ) oko 3000 kuna.
Obuku obavljaju iskusni instruktori letenja.
Obuka se sastoji iz dva dijela i to teorijskog u trajanju oko 120 sati nastave kroz 9 predmeta. Nakon uspješne položene teorije kod nas dobijate potvrdu za prijavu i polaganje ispita iz teorije ispred HACZ. 9 ispita iz 9 predmeta, može se po predmetu pasti 3 puta ali se moraju svi ispiti dati kroz pet ili 6 ispitnih rokova u tijeku jedne godine od prvog izlaženja na ispit. Ponovni izlazak na ispit (popravni) dodatno se plaća.
Praktični dio je 45 sati letenja (1 sat = 60 min) od čega je minimalno 20 sati na duploj (sa instruktorom) i minimalno 15 samostalno (bez instruktora u avionu) ali pod nadzorom instruktora sa zemlje. Tu se prolazi u početku osnovne vježbe, pa prvi samostalni let, nakon toga navigacija, usavršavanje i na kraju letenje na druge aerodrome. Praktični dio ispita mora se završiti najkasnije za dvije godine od zadnjeg položenog teorijskog ispita ispred HACZ.
Ove satnice su minimalne i uglavnom prosječni i malo nadareniji kandidati to savladaju u tom roku. Oni koji neredovito imaju vježbe letenja ili veće pauze imaju dosta ponavljanja vježbi pa se i to može odužiti, a stvara i dodatni trošak od 130 eura pa na više po satu leta.
Pilot jedrilice treba nešto manje teorije i praktičnog dijela 65 sati teorije i 25 sati praktičnog dijela. Princip osposobljavanja je isti: teorija, potvrda ispit ispred HACZ, praktični dio pa praktični ispit. Cijene su znatno niže i može se kompletno završiti sve za 2500 do 3000 eura. No kako ovdje osposobljavanje jako zavisi od meteoroloških prilika, vremenski nije kraće od osposobljavanja za avion.